لماذا تشتهر إطارات السيارات بأنها سوداء اللون؟

تشتهر إطارات السيارات عالميا بأنها سوداء اللون ، لذلك يعتقد الكثيرون بأن الأسود هو لونها الأصلي أو الطبيعي . وفي الواقع فإن لون المطاط المصنع المخلوط مع السولفار هو الرمادي المصفر . وإذا نظرت إلى صور السيارات القديمة ، سترى أن لون إطاراتها افتح بكثير من الإطارات الحديثة . المطاط المكون للإطارات الحديثة هو مادة كيميائية معقدة تحتوي احيانا اكثر من عشرين عنصرا متوازنا . إلا أن العنصر الأهم ، هو الكربون الأسود . إن إضافة مادة الكربون الى الخليط المكون للإطار تسمح للمصمم بتعديل خصائص أدائه بعد إنجازه .

وبشكل عام ، فإن الإطارات المستخدمة للاستعمال اليومي تحتوي على كمية قليلة من الكربون الأسود ، بينما ترتفع نسبته في الإطارات المخصصة لسيارات السباق .

وكلما زادت جودة الكربون وكميته في خليط الإطار زادت مساحة السطح الخارجي لإطار السيارة ، الأمر الذي يضمن مرور الحرارة من السيارة الى الإطار الذي ستزداد حرارته بسرعة . هذا كله يناسب الخصائص المطلوبة في الإطارات المعدة لسيارات السباق ، حيث تزداد كفاءة الإطار كلما زادت ليونته وطراوته في ذروت السباق .اما في الإطارات المستخدمه للسيارات العادية ، فيتم اعتماد مسألة تقليل احتكاك الإطار بالأرض ( لتقليل مصروف الوقود ) ، بالإضافة إلى دراسة الدولاب بشكل شامل لزيادة مدة استخدامه في السيارة . وفي النهاية نرى أن اختيار الدولاب المناسب يعتمد هدف الاستخدام ، فإطار سيارة السباق يختلف حتى عن إطار عربة نقل البضائع أو السيارة السياحية .

Is known worldwide as car tires black color, so many people think that black is the color of the original or natural. In fact, the color of the mixture with the rubber factory Alsolvar is yellowish gray. If you look at pictures of old cars, you'll see that the color of their frames open much of modern tires. Rubber component for windows is a modern chemical complex containing sometimes more than twenty element balanced. However, the most important element is carbon black. The addition of carbon to the mixture component of the framework allow the designer to modify the properties of its performance after completion.

In general, the frames used for daily use contain a small amount of carbon black, while the rise in the rate of frames allocated to the racing cars.

The higher the quality and quantity of carbon in the mixture of the frame increased the surface area of ​​the window of the car, which ensures the passage of heat from the car to the window that temperature will increase rapidly. All of this fits the required properties in the tires designed for racing cars, where increasing the efficiency of the window more to Ionth soft, in Dhirot race. Either in the tires used for ordinary cars, are the adoption of the issue of reducing the friction of the window to land (to reduce fuel consumption), as well as to study the cupboard in a comprehensive manner to increase for use in the car. In the end, we see that the choice of the appropriate wheel supports the goal of use, the framework for a race car is different even from the framework of a vehicle transporting goods or tourer.

0 التعليقات:

إرسال تعليق

تعلقك يزيدنا ابداع

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Free Web Hosting